Про підсумки виконання Програми соціально-економічного та культурного розвитку сквирського району за 2015 рік

СКВИРСЬКА РАЙОННА РАДА ДЕПУТАТІВ

КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

 

Р І Ш Е Н Н Я

 

 

 

 

Про заслуховування звіту голови Сквирської 

райдержадміністрації  про підсумки виконання

Програми соціально-економічного  та культурного

розвитку Сквирського району за 2015 рік

 

Заслухавши та обговоривши  звіт голови  Сквирської районної державної адміністрації Лінди Р.В. «Про підсумки виконання Програми  соціально-економічного та культурного розвитку Сквирського району за 2015 рік» районна рада відмічає, що робота райдержадміністрації, територіальних підрозділів центральних органів виконавчої влади, виконавчих комітетів органів місцевого самоврядування протягом 2015 року була спрямована на забезпечення виконання завдань, визначених Програмою соціально-економічного та культурного розвитку району на 2015 рік (далі - Програма). Однак, результати соціально-економічного та культурного розвитку району за 2015 рік свідчать про домінування негативних тенденцій.

Так, Програма соціально-економічного та культурного розвитку району передбачала зростання промислового виробництва на 2,4 %, натомість обсяг промислової продукції скоротився на 10,0 % проти 2014 року.

Не відновили виробничої діяльності «Завод будівельних матеріалів», ТОВ «Амберама”, ДП „Тхорівський спиртовий завод», припинено основну виробничу діяльність ТОВ «Надія-10», не на повну потужність після відновлення роботи працювала Сквирська філія ДП «Укрветсанзавод». Хоча реалізація промислової продукції у вартісному виразі внаслідок інфляції (підвищення цін) зросла на  55,3 %.

Не виконано програмних показників (584,1 млн. грн.) щодо зростання валової продукції сільського господарства. Проти 2014 року обсяг виробництва продукції сільського господарства скоротився на 43,6 млн. грн. (7,5 %). Зокрема, не виконано прогнозних показників щодо нарощування поголів’я свиней та корів. Навпаки проти 2014 року у сільгосппідприємствах кількість свиней зменшилась  на 1401 голову, корів - на 179, хоча виробництво м’яса і молока зросло відповідно на 37,0 % та 3,3 %. Валове виробництво зернових та зернобобових при програмних показниках 165,5 тис. тонн фактично становить 145,3 тис. тонн.

Внаслідок не виконання Програми залучення інвестицій та поліпшення інвестиційного клімату в Сквирському районі на 2013-2015 роки, очікуваний обсяг капітальних інвестицій становить 66,1 % до показника 2014 року, прямих іноземних інвестицій - 68,7 % до показника минулого року.

Разом з тим, очікується зростання роздрібної торгівлі в діючих цінах на 24,6 %.

Проти передбаченого Програмою введення в експлуатацію 0,8 тис. кв. м житла, введено 320 кв. м (2 будинки). Не вживалось жодних заходів щодо завершення газифікації підвіних газопроводів до сіл Оріховець, Каленна, Мовчанівка, Рибчинці, Рогізна.

Програмою передбачалось створення 600 нових робочих місць, але створено 441, що на 26,5 % менше. Рівень працевлаштування становить 50,3 % проти 57,5 % за 2014 рік.

Завдяки цілеспрямованості роботи відділу освіти, сільських голів проведена значна робота з енергозбереження. За рахунок різних джерел фінансування завдяки спільним зусиллям сільських та міського голів, депутатів всіх рівнів відремонтовано 21,3 км комунальних доріг в населених пунктах району.

Сквирським відділенням Тетіївської ОДПІ забезпечено зростання надходжень до зведеного бюджету на 6,4 %, в тому числі до місцевого бюджету на 8,6% до прогнозних завдань.

Суттєві недоліки мають місце в реалізації повноважень Сквирської райдержадміністрації в сфері гуманітарної політики, за що відповідно до розпорядження голови Сквирської райдержадміністрації  від 24.06.2015 № 236 „Про розподіл обов’язків між головою, заступниками голови Сквирської райдержадміністрації” відповідає заступник голови Іванченко О.В.

Так, райдержадміністрацією фактично провалена робота щодо надання субсидій населенню. Про це свідчить значне зростання кількості звернень до органів  виконавчої влади за телефоном „гарячої лінії” з 93 в 2014 році до 460 в 2015 році, 80,0 % яких стосується соціального захисту населення, а саме надання субсидій. На 1000 населення за кількістю звернень Сквирський район перебуває на першому місці в Київській області (в грудні 2015 року – 2,88 звернень, у січні 2016 року – 3,6). Через несвоєчасне нарахування субсидій значна частина жителів району неспроможна провести оплату за комунальні послуги, що веде до зростання соціальної напруги.

Відсутня системна робота з демобілізованими воїнами АТО, а також їх сім’ями, особливо в питанні забезпечення земельними ділянками.

Внаслідок не професійного підходу райдержадміністрації в роботі з клубними та бібліотечними працівниками, створилась конфліктна ситуація, яка призвела до висловлення недовіри виконуючому обов’язки завідувача сектору культури.

Вперше за кілька десятиліть не було проведено чемпіонат Сквирського району з футболу. В селах району  лише 1 штатний інструктор зі спортивно-масової роботи.

Не вживалось достатніх зусиль для поліпшення медичного обслуговування, зменшення цін на ліки, які є найвищими в регіоні.

Такий стан справ склався внаслідок неналежного виконання райдержадміністрацією повноважень, передбачених ч.3 ст. 119 Конституції України, Законом України «Про місцеві держанні адміністрації», п. 2.1 рішення районної ради № 03-36-06 від 26.02.2015 «Про затвердження Програми соціально-економічного та культурного розвитку району на 2015 рік”, відповідно до якого на райдержадміністрацію покладався обов’язок забезпечити безумовне виконання Програми, відсутності вимогливості та відповідальності керівників за доручені ділянки роботи, неналежну роботу з добору кадрів.

Так, заступник голови райдержадміністрації Іванченко О.В. за жовтень-грудень 2015 року, січень 2016 року  з 84 робочих днів виконувала службові обов’язки всього 29 днів. У лютому 2016 року станом на 16.02.2016 з 11 робочих днів виконувала службові обов’язки 4 дні.

Керуючись п. 16 ч. 1 ст. 43 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» районна рада вирішила:

1. Роботу Сквирської райдержадміністрації за підсумками виконання Програми соціально-економічного та культурного розвитку Сквирського району на 2015 рік вважати недостатньою.

2. Прийняте рішення разом з додатками опублікувати в газеті «Вісник Сквирщини».

3. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну депутатську комісію з питань соціально-економічного розвитку, бюджету і фінансів.

 

Голова ради                               В.В. Гриша

 

м. Сквира

3 березня 2016 року

№02-06-07

 

       дивитись поіменне голосування

 

 

 

 

 

 

 Про підсумки

виконання  Програми

соціально-економічного

та  культурного  розвитку

Сквирського  району  за  2015 рік

 

 

 

 

 

 

 

 

 

м. Сквира

2016 рік


 

Протягом 2015 року райдержадміністрація разом з територіальними органами центральних органів виконавчої влади в районі та органами місцевого самоврядування спрямовувала свою діяльність на розвиток виробничої і соціальної сфери району, забезпечення наповнення бюджетів усіх рівнів, розв'язання соціальних проблем мешканців Сквирщини.

 

Соціальна сфера

 

Демографічна ситуація, підтримка дітей та сім’ї

Програмою соціально-економічного та культурного розвитку Сквирського району на 2015 рік (далі - Програма) було передбачено, що досягнення сталого демографічного розвитку відбуватиметься шляхом створення умов для подолання тенденції природного скорочення населення, підвищення якості та рівня життя населення, збереженні його життєвого і трудового потенціалу, забезпечення прав дітей та створення умов для їх благополучного зростання і виховання у колі здорової сім’ї; здійснення соціальної підтримки сімей, дітей та молоді, захисту інвалідів та людей похилого віку через ефективно функціонуючу систему соціальних послуг.

В Програмі очікувалось,  що середньорічна чисельність наявного населення за 2015  рік становитиме 37,5 тис. чол., фактично станом на 01.10.2015 чисельність населення становила 37,5 тис. чол., що на 1,1 % менше, ніж у 2014 році.  Демографічна ситуація у Сквирському районі в 2015 році є характерною для більшості районів області: відбувається скорочення чисельності населення та його природного приросту. Сучасний рівень народжуваності не забезпечує простого відтворення населення.

За даними районного відділу реєстрації актів цивільного стану Сквирського районного управління юстиції за 2015 рік у Сквирському районі народилося 261 дитина, за цей же період 2014 року – 357, кількості народжених на 1000 жителів становить 6,9 проти 9,4 в 2014 році. Кількість померлих за звітний рік становить 821, в 2014 році – 706, кількість померлих на 1000 жителів – 21,8 проти 18,6 в 2014 році. Природне скорочення на 1000 жителів в 2015 році становить 14,8, у 2014 році  цей показник становив 9,2.

Райдержадміністрації забезпечує виконання законодавства України у сфері соціального захисту, соціальної підтримки та надання соціальних послуг дітям, поліпшення становища сімей, у тому числі сімей з дітьми, багатодітних та молодих сімей, оздоровлення та відпочинку дітей, попередження насильства в сім’ї, забезпечення рівних прав і можливостей чоловіків та жінок, протидії торгівлі людьми.

Службою у справах дітей та сім’ї райдержадміністрації створено банк даних багатодітних сімей. Станом на 31.12.2015 до банку внесено 465 багатодітних родин. Протягом 2015 року видано 382 посвідчення батькам та 858 посвідчень дітям з багатодітної сім’ї, 11 жінкам району вручені посвідчення почесного звання України «Мати-героїня» та нагрудні знаки.

З метою удосконалення системи управління у сфері захисту прав дитини при Сквирській райдержадміністрації здійснює діяльність комісія з питань захисту прав дитини. У 2015 році відбулося 12 засідань комісії. На комісії розглядаються питання щодо правового та соціального захисту сімей з дітьми, які опинилися у складних життєвих обставинах, дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, зокрема: збереження реєстрації за неповнолітніми, сприяння у реєстрації малолітніх дітей з пропуском строку, надання дозволу на зміну прізвища малолітніх дітей, забезпечення житлом, відчуження житла, вирішення спорів щодо участі у вихованні та спілкуванні з дітьми, питання щодо доцільності позбавлення  батьків батьківських прав, призначення опікунів, піклувальників, зняття опіки, піклування, дарування неповнолітнім житла та майна, повернення малолітніх дітей до біологічних батьків, влаштування до дитячих будинків сімейного типу тощо.

Повідомлення щодо вчинення насильства в сім`ї реєструються у книзі вхідної документації служби у справах дітей та сім`ї райдержадміністрації  та в книзі повідомлень про дитину, яка опинилась в складних життєвих обставинах, яка зберігається  в службі у справах дітей та сім`ї райдержадміністрації.

В клубних закладах та бібліотеках району проведено Всеукраїнську щорічну акцію «16 днів проти насильства», під час якої проходили тематичні виставки: «Толерантність у молодіжному середовищі», «Чому виникає насильство в сім`ї?», «Як виникає агресія, що призводить до хуліганства?», «Дитина і вулиця». Протягом 2015 року в центральній районній бібліотеці оновлювалась тематично-інформаційна полиця «Стоп насильству». У міських та сільських бібліотеках створені пам`ятки «Міфи і факти про насильство в родині», проведені години спілкування «Добро починається з тебе» та бесіди «Причини виникнення насильства».

            Відповідно до наказу Міністерства України у справах сім’ї, молоді та спорту від 29.07.2009 № 2669 «Про Порядок ведення службами у справах дітей обліку дітей, які опинилися у складних життєвих обставинах», працівники служби у справах дітей та сім’ї адміністрації упорядкували облік дітей, які опинилися у складних життєвих обставинах. Всі діти, які підлягають обліку, внесені до Єдиної інформаційно-аналітичної  системи «Діти», на них заведені особові справи на паперових носіях, де містяться необхідні документи.

            Станом на 31.12.2015 на профілактичному обліку в службі у справах дітей та сім’ї перебуває 11 неповнолітніх, які опинились в складних життєвих обставинах. Це діти, що проживають в сім’ях, в яких батьки ухиляються від виконання батьківських обов’язків.

Протягом 2015 року в службу у справах дітей та сім’ї райдержадміністрації було поставлено на профілактичний облік 11 неповнолітніх дітей, з них  8 дітей - за повідомленням органів внутрішніх справ та КВІ.

Працівники служби у справах дітей та сім’ї спільно з працівниками ЦСССДМ, працівниками відділу освіти, районної лікарні, кримінальної міліції у справах дітей, органів місцевого самоврядування намагаються вчасно реагувати на ситуацію, яка потребує термінового вжиття рішучих дій для вирішення долі дитини.

Станом на 01.01.2016 на первинному обліку служби у справах дітей та сім`ї  перебувало 118 дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування.

У районі функціонують дитячий будинок для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування «Надія», в якому виховується 19 дітей,  „Центр розвитку дитини „7”, в якому виховується 6 дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, діють 2 дитячі будинки сімейного типу родини Усових, де перебуває 4 дітей, та родини Бондар, де перебуває 13 дітей, створено 3 прийомні сім'ї (5 дітей).

За 2015 рік 19 дітей набуло статусу дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, з них під опіку влаштовано 14 дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування.

Усі прийомні сім’ї та  дитячі будинки сімейного типу, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 31 січня 2007 року № 81, отримують державну соціальну допомогу на прийомних дітей, дітей-вихованців та грошове забезпечення одному з прийомних батьків та батькам-вихователям за принципом «гроші ходять за дитиною».

З метою організаційного забезпечення виконання національних та регіональних програм, сприяння соціальному становленню та розвиткові молоді в районі при голові райдержадміністрації створено координаційну раду з питань молодіжної політики (розпорядження голови райдержадміністрації від 30.10.2014 №14 «Про утворення нового складу координаційної ради з питань молодіжної політики при Сквирській райдержадміністрації».

            При Сквирському РЦДЮТ створена і діє Сквирська районна рада дітей «Лідер». Спільно проводяться тренінги для молодіжних лідерів, навчальні семінари для юнацтва, волонтерів. Члени молодіжних організацій постійно залучаютьс